
A Magyar Corvin-lánc Testület Ligetparti esték sorozata 2025. október 29-ei koncertjének vendége Pellet Sebestyén fiatal zongoraművész volt, aki Magyar és francia impressziók című műsorával varázsolta el a Roheim-villa közönségét. Az estet dr. Zalányi Viktória Eszter, a Magyar Corvin-lánc Testület főtitkára nyitotta meg, aki köszöntőjében hangsúlyozta: a Ligetparti esték célja, hogy a Testület küldetését – a magyar tudomány, művészet, oktatás és művelődés fellendítését – élő, közösségformáló módon is szolgálhassa. Ennek szellemében Prof. emer. K.S. Marton Éva világhírű szoprán operaénekes, a Nemzet Művésze, a Testület elnökhelyettese kezdeményezésére és az ő védnöksége alatt indította el a Testület a zenei programsorozatot. Mint fogalmazott, a Ligetparti esték mára hagyománnyá vált, és a koncertek bizonyítják, hogy a zene képes közösséget teremteni és értékeket átadni.

A kettős kulturális gyökerekkel rendelkező fiatal zongoraművész programja Bartók Béla, Claude Debussy és Liszt Ferenc művein keresztül épített hidat a magyar és francia zenei világ között.
Az est Bartók Béla Két román táncával indult, amely a zeneszerző korai, de már népzenei ihletésű darabjai közé tartozik, és már előrevetíti Bartók „csak tiszta forrásból” elvét. Az első tánc szilaj ritmusa és energikussága már a bemutató idején is népszerű volt, míg a második tánc a kompozíciós technika szempontjából sokkal eredetibbnek mondható: fűzérformában mutatja be és variálja azt a zenei alapanyagot, amelyet Bartók később „motívumos” táncoknak nevezett, és amelynek őserejű, esetenként akár barbárnak is nevezett hangzásvilága olyan nagy hatással volt a zeneszerzőre.
Ezt követően Claude Debussy Prelűdök című kompozíciójának három darabja – Anacapri dombjai, Lépések a hóban és Amit a nyugati szél látott – csendült fel, a francia impresszionizmus legszebb példáiként. Debussy zenei nyelvét a színek, hangulatok és pillanatnyi érzetek finom játéka jellemzi, melyet Pellet Sebestyén különleges technikai árnyaltsággal és érzékenységgel tolmácsolt.
A koncertet a fiatal zongoraművész Liszt Ferenc Dante-szonáta című művével zárta, amely a Zarándokévek – Második év: Itália című ciklus hetedik darabja, amelyet Dante Isteni színjátéka inspirált. Ez egy nagyszabású, egytételes kompozíció, amely a pokol, a szerelem, valamint a hit és megtisztulás témáit járja körül. Drámai kontrasztokra és tematikus átalakulásokra épül, jellegzetes nyitómotívuma a kiterjesztett tritonus, amelyet a középkorban ördögi hangköznek is neveztek, és tiltott volt az alkalmazása a templomi zenében.
A magyar és francia kultúrához egyaránt kötődő Pellet Sebestyén, Junior Prima- és Kocsis Zoltán-díjas zongorista, hatévesen kezdett zongorát tanulni. 2018-ban első helyen vették fel a Zeneakadémiára, ahol Kemenes András és Némethy Attila voltak a tanárai. Mesterképzését 2021 szeptemberében kezdte meg a bázeli Zeneakadémián Fejérvári Zoltán osztályában, majd a budapesti Zeneakadémián folytatta Várjon Dénes növendékeként. Jelenleg a Zeneakadémia doktori hallgatója. Számos hazai és nemzetközi verseny díjazottja. 2021-ben a Nemzetközi Los Angeles-i Liszt-versenyen két kategóriában is első díjat nyert az American Liszt Society különdíja és a legjobb előadásért járó különdíj mellett. 2024-ben a grazi Nemzetközi Bartók Béla-versenyen 2. helyezést ért el, a weimari Nemzetközi Liszt-versenyen pedig a legjobb hat közé jutott. Magyarországon már több jelentős hangversenyteremben adott koncertet, és számos hazai zenekarral lépett fel szólistaként.

A zongoraest végén a vendégek egy vezetett épületbemutatón is részt vehettek, ahol megismerhették a Roheim-villa történelmét és építészeti értékeit. A Ligetparti esték sorozat a jövőben is izgalmas zenei programokkal várja a zenerajongókat.


